lejongult nervpetande

Igår satt jag på sängen med min nyblibna före-detta och skrattade, för han började kittla mig igen. Sen tog han upp sin gitarr, som vi köpte på netto för 200 kr, och sjöng en sång om hur jag blev påkörd av ett tåg och min vän blev räddad av en liten fågel.

Idag skulle vi träffades för att åka tåg tillsammans i 20 minuter. Jag handlade jongleringsbollar och strumpstickor i slowmotion för att inte komma för tidigt, och när jag kom så petade han på nerven i min överarm. Tåget var sent, vi vägrade ersättningsbussar och fick sedan trånga ståplatser på ett skumpande tåg. Han skulle däremot få vänta en timme i Kristianstad. Jag sa att jag led med honom och skrattade, han genomskådade min halvdanna skadeglädje. Tåget stannade i Höör, "Hejdå skitunge!". "Hejdå skitunge..."

Det var nog bra. Det är nog bra.

Kommentarer
Postat av: Linnea

så fint, fast det kanske inte alls är fint egentligen.

2008-09-02 @ 16:09:02
URL: http://rentawreck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0