"Mamma.. det var någonting jag skulle fråga.. eehh.. just det.. vad heter du?"



Jag önskar att man kunde läsa folks tankar. korrigera dem om det var fel, om de fått fel saker för sig. lite som om de var datorer. jag skulle skriva in hur allt var, så att de fick veta. kanske skulle jag också ändra lite småsaker, så att alla tänkte precis som jag ville att alla skulle tänka. och så skulle ordet revolution vara namnet på deras 76509234 GB HD. och jag skulle bli diktator. en väldigt bra diktator.

idag flydde jag från mig själv och köpte jeans. jag ska köpa jeans hela tiden nu. och typ borsta håret hela tiden. eller helt enlekt klippa av håret hela tiden, långa slitna hår- bort! och så ska jag köpa 21 burkar pepparkakor och ha under sängen, en burk varje dag till jul. eller så ska jag köpa små paket, små roliga saker och göra en årspaket-kalender. 365 små paketer till bara mig. kanske tre paket varje dag istället. morgon- middag- kväll. och så ska jag köpa sista-minutenbiljetter och åka iväg varje veckoslut. till platser jag aldrig har sett. och jag ska bli så överväldigad av alla nya intryck att jag inte änns kan komma på tanken att tänka på något som varit.

jag känner mig ganska obetydelsefull. patetiskt tillintetgjord. men jag är ju faktiskt en på flera miljarder. precis som alla andra.

på ett vis hatar jag internet också. och jag hatar att jag har ett så otroligt superminne när det gäller vissa saker och ibland inte änns minns minsta lilla sak. Jag borde också ha en dator-hjärna. en grå gammal, som låter alldeles för mycket och som man fortfarande kan sätta diskett i. kanske borde min hårddisk formateras.

"Mamma! det var någonting jag skulle fråga.. det var.. eehh... just det! vad heter du? eller.. nä, det var inte det.. hmm.."


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är fin tar fina bilder,skriver fina blogginlägg och hoppas du får en fin resa. Du är mysig med hihi

2008-12-04 @ 19:59:38
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0