Smoothie

Om man vill trotsa det dåliga värdet och få allt att kännas extra sommrigt tänkte jag tipsa om en smoothie som jag knappt kan få nog av! Milkshakes är egentligen det jag brukar göra, men ibland känns det så himla onyttigt så en dag testade jag att göra en smoothie istället. Den känns så mycket nyttigare och är dessutom godare än milkshakes! (om den nu är nyttigare vet jag inte.. men känslan som räknas :P)


DU BEHÖVER:
- Mixerstav (mixer)
- Bägare (om du kör med mixerstav)
- Yogurt (jag brukar använda bäryogurt, men vilken som går nog bra)
- Mjölk
- Frusna bär/ frusen frukt
- Stort glas
- Sugrör

Fördelning:
1 del yogurt
1 del mölk
1,5 del bär (jag brukar ta en ½ del blåbär och 1 del jordbuggar)

GÖR SÅ HÄR:
1) Häll alla ingredienser i bägaren/mixern. OBS! att bären är frusna är faktiskt viktigt! Den blir riktigt kall och en härligare känsla!
2) Mixa! :)

sedan är det FÄRDIGT! Och riktigt gott:P

Kommentarer
Postat av: Lova

Jag brukar också göra smoothie fast jag brukar ha banan, något bär och sen (soja)mjölk. Hur gott som helst.

2008-06-30 @ 17:00:29
URL: http://baralova.se
Postat av: Min tråd

Ser jättegott ut! Ska testa receptet.

2008-07-02 @ 22:26:24
URL: http://www.2r2a.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0