Valmöjligheter

Sydde en valpåse för nästan ett år sedan. En eko-inspirerad påse, som fått följa med till skolan som skolväska och även till konsum ett antal gånger.
Vi har alla valmöjligheter, och varför inte välja det miljövänligare alternativet? Och vad passar då bättre än en tygpåse med en grön val på? :)




Tyg: Stoff & Stil (i Malmö)
Tryck: Eget men ritad med Panduro Hobby's textilpennor (finns att köpa både styckvis och i större förpackningar)

Det jag gjorde var att klippa till önskad bredd och längd jag ville ha på påsen, med ca 1cm sömnsmån. Eftersom att jag sydde allt i ett stycke så var det bara att dubbla längden när jag klippte till. Sedan vek jag den på mitten och syddeihop sidorna.

Efter det så vändes den på rätt håll, och jeg vek in kanderna där uppe, och sydde raksöm på det.

Handtagen gjordes av duggelvikt tyg och syddes fast med en ikryssad ruta.

Så till trycket. Jag ritade helt enkelt upp valen på en pappbit, klippte ut den och ritade sedan runt den med en tunn penna, bara så att jag skulle kunna ändra om det blev snett. Sedan lade jag en tidning i väskan, så att inte pennorna skulle gå igenom och fyllde sedan i de svarta kanterna och sedan det gröna.

Kommentarer
Postat av: Lova

Hur gick det att rita med penna över en så stor yta? Blev det inte flammigt?

2008-06-30 @ 13:12:48
URL: http://baralova.se
Postat av: Miriam

Blev knappt flammigt faktiskt! På ett ställe ser man en liten skiftning, men annars blev det jämnt. Vet faktiskt inte vad det var som gjorde det? Ett kraftigt tyg? Fast det känns ju lite otroligt... Men jag borjade att fylla i det väldigt tunt, och det tog sin tid att få det jämnt.. men det gick :)

2008-06-30 @ 13:15:52
URL: http://miandthebear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0